tirsdag 30. april 2013

Endelig kan vi grave i hagen





Flott vær i helgen brukte jeg å jobbe i hagen. Fikk litt hjelp også:) En ny bed ble anlagt til gresskar og squash og blomsterbedene luket for ugress... Eneste som ødelegger hagegleden ute er dessverre pollen og siden helgen har jeg vært veldig plaget med allergi :(



   

 Samme bed på samme tid i fjor...:(


Små hagehjelpere

linerle (Motacilla alba)

grønnsisik (Carduelis spinus)


Det er fortsatt kaldt om nettene og mange av plantene må fremdeles bo inne. Noen få er tatt ut i Grow camp. Også noen av tomatplaneter (har veldig mange og lite plass inne)

Agurkplanter vokser fort og noen av dem blomstrer allerede :) Samme gjelder paprika og chili... 

agurkplante
baby agurk


chili blomst



2 kommentarer:

  1. Hei,
    Det er herlige tider når vi får starte opp å grave i hagen. Veldig seint her hjå meg i år så det er ikkje så mykje haging eg har fått gjort. Så flotte agurk og chiliplantane dine er.
    Ang.alergi. Har du prøvt å tatt alergisprøyta? Den tok eg i år og det fungerar heilt fint. Då slepp eg tablettane.
    Ha fine Mai dagar, frå MarJE

    SvarSlett
  2. Hei MarJE, våren er sen i år men det kommer snart til deg også:)
    Jeg har ikke prøvd allergisprøyten men takk for tips:) Det hadde vært deilig å slippe tabletter og annet, og være ute om våren så mye jeg vil...

    SvarSlett